Рисковото начинание на вестник New York Times да въведе такси за достъп на читателите до онлайн съдържанието си изглежда дава резултат.
Компанията е привлякла над 100 000 нови потребители, откакто въведе онлайн абонаментната си услуга на 28 март 2011 г. Този факт опровергава някои мрачни прогнози, направени от анализатори, за евентуалния неуспех на платения онлайн достъп. Изчисленията показват, че компанията ще получи около 26 млн. долара годишни приходи вследствие на нововъведението.
Този нов модел на таксуване на потребителите се наблюдава отблизо от вестниците от общ характер и с широко съдържание, които търсят нови форми на привличане на приходи на фона на понижаващи се рекламни постъпления и намаляващ брой читатели на печатните си издания.
Едва няколко вестника, специализирани главно във финансовите новини, а именно Wall Street Journal на News Corp и Financial Times на Pearson PLC, с успех въведоха платения достъп до онлайн съдържанието си, припомня агенция "Ройтерс".
News Corporation, например, представи платената си онлайн услуга за британските издания Times и Sunday Times през юли 2010 г. Заедно двата вестника до момента имат 79 000 месечни електронни потребители, при 50 000 в края на октомври 2010 г.
New York Times - фирмата, която издава едноименния вестник, както и ежедневника Boston Globe, съобщи в четвъртък, че постъпленията й от печатна реклама са спаднали рязко, което занижава и цялостните й резултати за приходите и печалбата за първото тримесечие.
No comments:
Post a Comment